W naszej sieci współpracy i samokształcenia WWK

Poniżej zamieszczamy materiał Pani Mirosławy Ciacharowskiej:


Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 353 uczestnicząc w różnych projektach tworzą swoje własne książeczki.Mamy bogatą biblioteczkę książeczek dla teatrzyku Kamishibai. Tworzymy od lat „Szkolną księgę kulinarną”.W ramach prac konkursowych powstały zbiorki poezji i opowiadań, komiks, przewodniki. Ostatnio dzieci z klas I – III przynoszą do biblioteki swoje własne książeczki. Proszą o radę jak powinny pisać, oczekują oceny swoich pierwszych poczynań autorskich. Wszystkie te prace mogliśmy obejrzeć na wystawie towarzyszącej Konferencji Literackiej ROZTERKI I DYLEMATY BOHATERÓW LITERACKICH W KSIĄŻKACH DLA DZIECI I MŁODZIEŻY W XXI wieku zorganizowanej dla nauczycieli bibliotekarzy i zainteresowanych z województwa mazowieckiego.

Podczas I części w wykładzie ”Pisarz wobec wyzwań nowoczesności” pan profesor Grzegorz Leszczyński zwrócił uwagę na niezbędne cechy dobrej książki: humor, zagadka, przygoda i dynamizm oraz wciągający tytuł. W krótkim wystąpieniu scharakteryzował kilkanaście tytułów z zakresu powieści przygodowej, obyczajowej czy poznawczej. Mówił także o tzw. książkach YOUNG ADULTS, dedykowanych do czytelnika 12 – 17 lat. Wskazał na tytuły szczególnie ważne dla młodego czytelnika, które powinny znaleźć się w szkolnej bibliotece. Niektóre z omawianych tytułów posiadamy  w naszych zbiorach, a inne są kandydatami na szkolną listę książek marzeń.
W dalszej części pani Dorota Koman, krytyk literacki i autorka zwróciła uwagę na książki godne polecenia wydane w roku 2015. Omówiła między innymi „Dawniej czyli Drzewiej” Małgorzaty Strzałkowskiej, „Która to Malala” Renaty Piątkowskiej, „Bajkę o Wojnie” Joanny Rumiańskiej, serię książek dla chłopców i nie tylko: „Messi”, „Ronaldo”, „Ibra” czy najnowszą książkę Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel z serii o ryjówce Florce „Florka. Mejle do Klemensa”. W drugiej części odbyło się spotkanie autorskie z panią Roksaną Jędrzejewską-Wróbel, która przybliżyła zebranym sylwetki wybranych bohaterów swoich książek i opowiedziała o własnym warsztacie twórczym.
Podczas przerwy uczestnicy konferencji mogli obejrzeć wystawę prac uczniów naszej szkoły. Z przyjemnością dzielę się bardzo pozytywnymi uwagami na temat podejmowanych działań twórczych przez naszych uczniów i różnorodności form pobudzania uczniów do ujawniania swoich literackich uzdolnień.



Komentarze