Finał XVII konkursu Wydajemy Własną Książkę w Sochaczewie

„Skąd jestem?” Znamy już autorów najlepszych książek, które wpłynęły na 17. konkurs Wydajemy Własną Książkę w Sochaczewie.

    Tegoroczna edycja przebiegała pod hasłem „Skąd jestem? – mój dom, moje miasto, moja ojczyzna”. Organizatorowi konkursu, pracownikom Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. KEN w Warszawie Filii w Sochaczewie, zależało na pobudzeniu wyobraźni u dzieci i młodzieży, poprzez podjęcie przez nich próby samodzielnej twórczości literackiej. Temat prac miał wymusić zainteresowanie najbliższą okolicą, a przez to wpłynąć na budowanie więzi z małą ojczyzną. W tym roku regulamin narzucał uczestnikom, aby strona ilustratorska i edytorska pełniła nadrzędną rolę, a słowo pisane było dodatkiem.

    Konkurs odbywał się pod honorowym patronatem Burmistrza Miasta Sochaczew – Piotra Osieckiego. Opiekę medialną sprawował dwutygodnik Ziemia Sochaczewska oraz Radio Sochaczew.

    Na konkurs wpłynęło 13. prac z 11. szkół powiatu sochaczewskiego, głównie ze szkół podstawowych. Wszystkie książki spełniły wymogi formalne. Były zgodne z tematyką konkursu. W każdej okładka i ilustracje korespondowały z treścią. Poza jedną, każda zawierała drobne usterki językowe. Reprezentowały wyrównany poziom z kilkoma wyjątkami. Oprócz przewodników turystycznych, znalazły się opowiadania, komiks, powieść fantasy, a nawet kryminał. Jedna z książek była wierszowana.

    Uczestnicy  zaangażowali się w odnalezienie swoich korzeni. Prześledzili historie okolicy. Poznali zabytki, a nawet etymologie nazwy miejscowości. Wszystko to, z całą pewnością wpłynęło na podniesienie świadomości patriotycznej uczestników, co było też nadrzędnym celem organizatorów.

    Książki charakteryzują się wrażliwością artystyczną. Zawierają duży ładunek emocjonalny. Każda z prac jest inna, niepowtarzalna.

    Jury w składzie: Teresa Zawisza-Chlebowska, Stanisława Podgórska, Elżbieta Szczypińska i Daniel Wachowski, po przypomnieniu wymogów regulaminu konkursu i przeanalizowaniu wszystkich nadesłanych prac zdecydowało przyznać następujące nagrody:

Szkoły podstawowe – klasy 1-4

1. miejsce: Eryk Pszenicki – SP Giżyce kl. III „Moja mała ojczyzna”

2. miejsce: Maja Kubiszewska – SP 1 Sochaczew kl. III a „Mój dom, moje miasto, moja ojczyzna                          Marta Izydorczyk – SP Kaptury kl. IV „Stąd jestem – moja rodzinna wieś”


Szkoły podstawowe – klasy 5-8

1. miejsce: Lena Figut – SP nr 4 Sochaczew kl. VII b „Odkąd drzwi do mojego domu otwierają się rzadko” 

2. miejsce: Agnieszka Piątkowska – SP Giżyce kl. VII  „Tu jest mój dom. Spacerkiem po Giżycach”
                   Maria Magda – SP Kurdwanów kl. V  „Ukochana wieś… Czerwona Niwa”

3. miejsce: Amelia Tomaszewska – SP Iłów kl. VI a „Mój kawałek szczęścia” 

                   Radomski Piotr – ZZS Erminów kl. VI „Przygoda Zdrojka”

Wyróżnienia:

Karolina Kaźmierczak – SP nr 6 Sochaczew kl. VIII e „Skąd jestem? Mój dom to…”
Karol Krzemiński – SP Iłów kl. VII a „Tu jestem. Moje Mazowsze”
Adam Szatkowski – SP Kąty kl. VI b „Szatkowski i Syn – krótka historia”


Szkoła średnia

 1. miejsce: Agata Bylicka – ZS im. J. Iwaszkiewicza w Sochaczewie kl. 1 hd „Chcę Ci powiedzieć”

 Wyróżnienie: Karolina Zatorska – ZS RCKU w Sochaczewie kl. 2 Tcp „Poszukiwacze Swojego Miejsca”


    Z kilkorgiem nagrodzonych spotykamy się nie po raz pierwszy. Lena Figut, Agata Bylicka, Agnieszka Piątkowska, Karolina Zatorska, Piotr Radomski i Karol Krzemiński są laureatami też naszych poprzednich edycji.

    Gratulujemy pomysłowości i sukcesów twórcom. Kierujemy podziękowania w stronę opiekunów, rodziców i nauczycieli, bo to oni są pierwszymi odbiorcami i korektorami dzieł dzieci.

    Dyplomy i piękne nagrody ufundował Burmistrz Miasta Sochaczew.

    Materiał pochodzi z FB-owego profilu Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. KEN Filia w Sochaczewie, gdzie znajdziecie zdjęcia nagrodzonych i wyróżnionych prac.

    Zachęcamy do obejrzenia tych wspaniałych książek 😄📙

Redakcja Bloga

Komentarze